The way i choose.

Monday, 7 August 2017

sampai bila..?

cukup serabut cukup penat dgn semua ni.puas aku bertahan tp ianya tetap sama.adakah kekal tanpa sebarang perubahan..?aku simpan pendam mengalah krn sayang.tp aku terima sebaliknya.x nmpak langsung perasaan syg ak terima, yg kelihatan hanya kehendak nafsu.ego bangga diri merasa tinggi diri dll.setiap perbincangan x pernah menjadi, apa yg kluar dr mulut smua ditolak mentah2,
x pernah nak tafsir diri, berlagak seolah2 smuanya betul sedang terang2 seolah2 menegakkan benang yg basah.perlu ke aku mngalah awal, undur diri dr smua ni...?perlu ke aku sia2 kan pengorbanan selama ni..?perlu ke aku tglkan ap yg telah aku bina...?sampai bila perlu aku menahan sakit hati ni..?
hampir setiap hari hati aku x pernah tenang..smpai bukan salah aku tp aku yg terpaksa terima padah.
penat lelah aku selama ni mcm x pernah dihargai.x pernah dipandang.seolah2 aku hanya bertepuk sebelah tgn.kemana harus aku luahkan rasa hati ni kalau bkn disini.dah xde siapa sudi dgr walau sudah berkeluarga.ikotkan ada byk lg aku nk luahkan, tp makin byk masa aku trbuang, keliru sakit kepala sakit hati sakit jiwa aku dgn smua ni.smpai bile perlu mcm ni..?smpai bile..

No comments: